website templates


INSTALACJE BRC SEQUENT 24.11


Instalacja gazowa BRC Sequent 24.11 jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami zasilanymi pośrednim wtryskiem benzyny.

Instalacja powstała w 2011 roku na bazie znanego i sprawdzonego systemu BRC Sequent 24.11, zachowując jego główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. W BRC Sequent 24.11 zastosowano nową listwę wtryskiwaczy IN03 MY09 i szereg unowocześnień systemowych takich jak obsługa silników z funkcją Start&Stop i innowacyjny system dowtrysku benzyny w górnych zakresach obciążeń silnika. Rozwiązanie te pozwalają na obniżenie kosztów eksploatacji jak i ochronę silników z miękkimi gniazdami zaworowymi. Tak jak w innych systemach z rodziny BRC Sequent, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, dokładnie tak jak wtrysk benzyny. Instalacje gazowe BRC Sequent 24.11 są uniwersalne i można je zastosować do wszystkich silników benzynowych 2,3 i 4 cylindrowych: wolnossących o mocy do 150 kW i doładowanych o mocy maksymalnej do 200 kW . Do silników od 5 do 8 cylindrów proponowana jest instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive (P&D). Instalacja gazowa oparta jest na systemie BRC Sequent 24.11 składa się z następujących podzespołów:
Instalacje gazowe BRC Sequent 24.11 są systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy wyliczanych przez sterownik silnika, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę. Instalacje gazowe BRC Sequent 24.11 przystępują w ten sposób do regulacji spalania gazu, utrzymując niezmienione strategie kontroli sterownika silnika, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura itd.) i kaloryczności paliwa. Instalacje gazowe BRC Sequent 24.11 kontrolują wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe jego pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo niezmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta. Kompaktowy przełącznik firmy BRC, używany do pilotowania przełączania sterownika BRC Sequent 24.11, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynie i automatyczne przełączenie na gaz po osiągnięciu zadanej temperatury reduktora oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzynowym. W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.